Zalety Facebook Audience Insights

2015-04-30, Monika Kadłucka
Zalety Facebook Audience Insights

Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego na Facebooku wyświetają się reklamy zbliżone tematyką do polubionych przez ciebie stron? A może pojawiła się sponsorowana oferta pracy adekwatna do twojego obecnego stanowiska? Nad wszystkimi twoimi danymi czuwa Facebook Audience Insight, który umożliwia reklamodawcom odnalezienie właściwej grupy docelowej i skierowanie reklamy do konkretnych użytkowników.

Czym jest AI?

Audience Insights (AI) to narzędzie, które wyświetla statystyki strony i daje reklamodawcom nieograniczone możliwości dopasowania reklamy oraz prowadzenia skutecznej kampanii reklamowej. AI określa grupę docelową i pomaga dopasować do niej kampanię. Rozbudowane informacje, które można uzyskać dzięki AI pomagają skierować reklamę nawet nie tyle do grupy docelowej, lecz do konkretnych osób!  

Dla kogo?

Audience Insights stworzony został dla reklamodawców, zarówno początkujących jak zaawansowanych. Tym pierwszym pomaga zrozumieć potrzeby odbiorców, drugim dostarcza zaawansowane metody targetowania i możliwość testowania nowych rozwiązań. Dane konkurencji pozwalają poznać nowe funkcje i stosowane przez konkurencję metody. Na bazie doświadczeń większych graczy małe lub dopiero rozpoczynające działność firmy mogą poznać inklinacje fanów konkurencji i wykorzystać te dane w swojej kampanii. 

Zalety AI

Lepsze poznanie preferencji potencjalnych klientów oraz skierowanie reklamy na podstawie wielu danych pozwala na wysoką konwersję i duży zwrot z inwestycji. To spełnienie marzeń handlowców o idealnej kampanii, wycelowej w konkretne osoby. Dane, które wcześniej były niedostępne, teraz są na wyciągnięcie ręki i umożliwiają osiągnięcie założonych celów. 

Wszystkich przerażonych facebookową inwigilacją uspokoić powinna informacja, że dane zebrane w AI są anonimowe i nie ma możliwości sprawdzenia indywidualnych osób i ich preferencji. 

Informacje udostępniane w AI to:

  • Dane demograficzne – wiek, płeć, wykształcenie, stan cywilny, rodzaj wykonywanej pracy
  • Polubienia – informacje o fanpage’ach polubionych przez osoby znajdujące się w testowanej grupie docelowej;
  • Lokalizacja i język
  • Aktywność – określa zaangażowanie użytkownika w media społecznościowe na podstawie polubień, komentarzy etc. oraz rodzaj urządzenia, z którego łączy się z Facebookiem

Wprowadzenie Facebook Audience Insight było prawdziwą rewolucją w Social Media i e-marketingu, docenianą przede wszystkim przez sklepy internetowe i firmy dostarczające usługi. Z pewnością taka forma docierania do klientów jest przyszłością marketingu. 

W czym możemy pomóc?

Interesuje Cię skuteczna kampania na Facebooku, Twitterze lub w innych portalach społecznościowych? Napisz do nas i sprawdź co możemy Ci zaproponować.

O autorze

Monika Kadłucka
Monika Kadłucka Cyrek Internet Technologies, Senior SEO Specialist