Wysokie pozycje i brak konwersji

2015-09-23, Monika Kadłucka
3.1 10
na podstawie 10 opinii
Wysokie pozycje i brak konwersji

Zazwyczaj wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania na kluczowe dla branży frazy jest jednoznaczne z dużą sprzedażą, zadowalającą ilością klientów i wysokim zwrotem z inwestycji. Wiele firm nie inwestuje w inne formy reklamy, a najwyższe miejsce w rankingu powoduje, że w firmowym grafiku brakuje miejsca. Scenariusz, w którym strona osiąga wysokie pozycje, a mimo to sprzedaż nie zmienia się, zawsze jest komunikatem. Sposobów jego interpretacji jest tak dużo, jak dużo jest sposobów myślenia i osobowości w biznesie.  

Czas na analitykę

Żeby zanalizować i zinterpretować dane dotyczące strony, trzeba obudzić w sobie ciekawość dziecka i do znudzenia zadawać najłatwiejsze i najważniejsze zarazem pytanie, mianowicie „dlaczego?”. Tylko odkrycie rzeczywistych przyczyn problemów, identyfikacja miejsc, w których użytkownicy opuszczają serwis może przynieść odpowiedź na kluczowe dla sprzedaży pytania. Czasem można to zdiagnozować samemu, ale najeczęściej niezbędne okaże się wsparcie eksperta seoW innym przypadku można jedynie zamiatać problemy pod dywan.

Pan z teczką i muchą nie wie, że użytkownicy porzucają koszyk z zakupami w jego sklepie, ponieważ przycisk podsumowujący zakupy przenosi do obowiązkowej i czasochłonnej rejestracji w serwisie.  

Nie tylko strona internetowa

Brightlocal spytało grupę osób, ile opinii muszą przeczytać, aby zaufać marce i zdecydować się na zakup:

źródło: https://www.brightlocal.com/2015/08/20/92-of-consumers-now-read-online-reviews-for-local-businesses/

35% osób odpowiedziało, że 2-3, a 33% - 4-6. Generalnie użytkownicy przed podjęciem decyzji o zakupie czytają ok 5 opinii, zazwyczaj na różnych stronach. Co ciekawe, wcale nie dotyczy to jedynie kosztownych zakupów, a również drobiazgów - kosmetyków czy artykułów dla zwierząt. Czytanie recenzji jest jednym z kroków wykonywanych przez 92 % konsumentów przed pdojęciem decyzji zakupowej. Obecność w Social Media i pozytywne opinie budują zaufanie do marki. Strona, która znajduje się w wysoko w wynikach wyszukiwania, ale poza tym nie ma żadnych kanałów komunikacji z klientem przegrywa na ogół z konkurencją, która inwestuje w integrację SEO i SM.

Należy pamiętać, że pozycjonowanie i wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania są jak szyld zachęcający do wejścia do sklepu. Sposób poruszania się po nim, ceny, układ produktów to w świecie internetu obszary User Experience i analityki

W czym możemy pomóc?

Twoja strona spadła w wynikach wyszukiwani? Zastanawiasz się jak wypromować swoją witrynę? Napisz do nas - przygotujemy dla Ciebie kompleksową strategię działania.

O autorze

Monika Kadłucka
Monika Kadłucka Cyrek Internet Technologies, Senior SEO Specialist