Thin Content - diagnoza i wychodzenie z filtra

2015-04-17, Max Cyrek
4 4
na podstawie 4 opinii
Thin Content - diagnoza i wychodzenie z filtra

Mija pół roku od ostatniej aktualizacji Pandy (algorytm biorący pod uwagę jakość strony)  i w niedługim czasie możliwe są kolejne przetasowania w wynikach wyszukiwania. W związku z tym przypominamy o poszczególnych algorytmach, ich znaczeniu oraz sposobach radzenia sobie z nimi. 

Think about thin

Algorytm thin content nagradza za dobre treści, a każe za złe. Na czarnej liście tego algorytmu znajdują się:

  • Strony ze zbyt małą ilością treści (patrz: stosunek treści do kodu HTML)
  • Zduplikowana treść, zarówno w samym serwisie jak poza nim
  • Zaindeksowane strony z błędami lub bez treści
  • Brak Alt tagów
  • Brak przyjaznych i czytelnych adresów URL

Jak nie dać się thin content? Google stale aktualizuje swoje algorytmy w celu odfiltrowania słabej treści.

Gdy strony rozwijają się (mają dużo kategorii, katalogów) ich zawartość może wymknąć się spod kontroli – zaindeksowana zostanie strona tymczasowa albo skopiowana treść. Czasami gdy pokazujemy klientom listę stron koniecznych do usunięcia są zdziwieni, że takie w ogóle istniały! Poza tym należy kontrolować, czy artykuły nie zostały skopiowane przez konkurencję i opublikowane w innym niż nasza strona miejscu.

Pod ostrzałem thin content mogą znaleźć się też strony przejściowe, stworzone do celów rankingu. 

Dlatego ważne jest stale monitorowanie strony, które umożliwia szybką reakcję na wypadek wystąpienia szkodliwego elementu. 

Nieoceniony jest raport z  Deep Crawl, który  pozwala na analizę jakościową strony. To m.in na jego podstawie optymalizujemy i dbamy o wszystkie elementy, które mogą zostać ocenione przez algorytm.

Po czym poznać Thin Content?

Jeśli w Google Webmaster Tools pojawia się informacja o zbyt małej lub bezwartościowej zawartości strony, możemy być pewni, że pojawił się thin content. Jeśli chcesz być wyżej w rankingu, należy rozważyć sposoby na bardziej atrakcyjną, urozmaiconą zawartość strony.

Drugim sposobem jest porównanie czasów aktualizacji algorytmów z pozycjami strony. Jeśli aktualizacja pokrywa się ze zmianami w pozycjach, może to oznaczać działanie thin content.

Porównaj site swojej strony (wyszukaj w google frazę: site:twojadomena.pl) z faktyczną ilością treści na Twojej stronie, czy ilościami produktów w sklepie. Jeśli wiesz, że masz np. 500 produktów, 20 kategorii i kilka stron informacyjnych, a w indeksie Google znajduje się znacznie więcej stron, bądź pewnien, że coś tu nie gra.

 

Jak poradzić sobie z Thin Content?

Najważniejsze jest znalezienie przyczyny nałożenia kary. 

Powszechne przyczyny wystąpienia filtra thin content:

  1. Tagi - jeśli przesadzamy z tagowaniem treści i każdy tag czyni oddzielną podstronę i duplikuje podobne lub te same treści na wielu podstronach
  2. Niekończące się stronicowanie
  3. Brak prawidłowej obsługi błędów 404 
  4. Filtrowanie produktów i kategorii (np. po cenie, nazwie, producentach) bez zabezpieczenia przed duplikowaniem treści
  5. Błędy programistyczne powodujące tworzenie się nieskończonych adresów url (np. w stronicowaniu)

Jeśli masz wątpliwości, czy Twoim przeciwnikiem jest thin content zapraszam do kontaktu.

W czym możemy pomóc?

Twoja strona spadła w wynikach wyszukiwani? Zastanawiasz się jak wypromować swoją witrynę? Napisz do nas - przygotujemy dla Ciebie kompleksową strategię działania.

O autorze

Max Cyrek
Max Cyrek CEO & Founder, Cyrek Internet Technologies Pasjonat PHP, praktycznego SEO, efektywności pracy i dobrego jedzenia. Z SEO związany nieprzerwanie od 2004 roku.