Reklama Adwords czy pozycjonowanie?

2015-03-04, Monika Kadłucka
Reklama Adwords czy pozycjonowanie?

Wady i zalety dwóch różnych form promocji w internecie pozwalają dostosować nasze oczekiwania do najlepszych rozwiązań. Jeśli zastanawiasz się nad promocją swojej firmy w internecie i nie wiesz, która forma reklamy jest lepsza, ten artykuł jest dla ciebie.

Pozycjonowanie

Plusy:

  • Użytkownicy chętniej klikają w bezpłatne wyniki wyszukiwania niż w wyniki sponsorowane
  • Zoptymalizowana zgodnie z zasadmi Google strona z dużym prawdopodobieństwem utrzyma się na wysokich pozycjach niezależnie od aktualizacji algorytmów.
  • Reklama i linkbuilding przyniesie długofalowy efekt, a klienci będą trafiać na naszą stronę z różnych źródeł.

​Minusy:

  • Na efekt trzeba poczekać
  • Lista słów kluczowych jest określona umową
  • Zmiana słów kluczowych jest trudniejsza niż w Adwords

Adwords

Plusy:

  • Reklama rusza od razu
  • Raportowanie z systemu Adwords – szczegółowe określenie stawek za kliknięcie
  • Nie ma limitu słów kluczowych
  • Możliwość zmiany słów kluczowych, testowania nowych
  • Wyświetlanie reklamy można wstrzymać w każdym momencie
  • Większy zakres możliwości - kierowanie reklamy na regiony, ustalanie hormonogramu wyświetlenia reklam etc.

Minusy:

  • Użytkownicy nie klikają w linki sponsorowane tak chętnie jak w wyniki organiczne

85 % użytkowników po wpisaniu hasła w Google przegląda tylko pierwszą stronę wyników. Nic dziwnego, że obecność w tym miejscu jest tak pożądana przez wszystkie firmy posiadajace stronę internetową. Zarówno Adwords, jak i pozycjonowanie umożliwiają znalezienie się na podium Google. Przewidywany zwrot z inwestycji może jednak być niezależny od wyżej wymienionych czynników, dlatego warto spojrzeć na marketing firmy z wielu perspektyw. Najlepiej oczywiście połączyć obie metody, albo zainwestować więcej w Adwords w okresie, kiedy czekamy na efekty pozycjonowania.

W czym możemy pomóc?

Szukasz sprawdzonych sposób na optymalizacje kampanii Adwords? Zależy Ci na certyfikowanym partnerze Google? Napisz do nas - przygotujemy dla Ciebie kompleksową strategię kampanii PPC.

O autorze

Monika Kadłucka
Monika Kadłucka Cyrek Internet Technologies, Senior SEO Specialist