Kampania produktowa w Google Adwords

2015-03-03, Monika Kadłucka
Kampania produktowa w Google Adwords

Stworzone dla e-commerce kampanie zakupowe umożliwiają promowanie określonych produktów w specjalnym oknie po prawej stronie wyników wyszukiwania i szybkie odnalezienie przez klienta dokładnie takiego przedmiotu, jakiego szukał. 

Czym są kampanie produktowe?

Kampanie produktowe łączą cechy porównywarek cenowych i reklam Adwords. W boksie reklamowym zawarta jest nazwa produktu, zdjęcie, link do sklepu oraz - ewentualnie - tekst promocyjny. Podobnie jak w przypadku reklamy tekstowej, wyświetlanie reklamy ustalane jest na podstawie rankingu reklamy. Jednak, co ważne, w przypadku kampanii produktowej nie ma słów kluczowych. Google dopasowuje wyszukiwanie do produktu na podstawie pliku z danymi (feed), zawierającymi opis produktu, kategorię, tytuł i inne niezbędne informacje. Prawidłowe uzupełnienie i wgranie feeda sprawia, że reklama wyświetla się po trafnych zapytaniach, a lista produktów jest regularnie aktualizowana.

Za i przeciw

Odpowiednio zoptymalizowana kampania produktowa ma wiele plusów, ale jest też kilka pułapek. Szczególnie opłacalna jest, gdy asortyment w sklepie ma wysoką marżę, która przewyższa znacząco koszt za kliknięcie. Zastanowić się nad celowością powinno natomiast sprzedawcy drobnych i tanich gadżetów z symboliczną marżą, chyba, że planują sprzedawać je w ilościach hurtowych.

Za:

  • koszt kliknięcia niższy niż w reklamach tekstowych
  • większa konwersja
  • mniejsza konkurencja
  • atrakcyjna, graficzna forma prezentacji produktów
  • możliwość ustawienia priorytetów kampanii
  • informacje o konkurencji
  • możliwość rozbudowanej analizy na karcie Wymiary w Adwords oraz po połączeniu z Google Analytics

Przeciw:

  • Google Merchant Center w Polsce działa od niedawna i nie jest jeszcze do końca dopracowanym systemem. Zdarza się odrzucenie zgodnego z regulaminem produktu, jednak konsultanci Google dość szybko rozwiązują tego typu sytuacje.
  • przy niskich cenach produktów koszt klilnięcia może być równy lub wyższy niż marża.

Czy to się opłaca?

Rozbudowany system analiz, poprawa widoczności i wizerunku sklepu w sieci sprawia, że kampanie produktowe przynoszą wymierne korzyści i obecnie są jedną z najczęściej wybieranych przez naszych klientów form reklamy. Na pewno Google Merchant Center będzie sukcesywnie rozwijać się, zdobywać nowych klientów i wprowadzać nowe udogodnienia i funkcjonalności dla sprzedawców.

W czym możemy pomóc?

Szukasz sprawdzonych sposób na optymalizacje kampanii Adwords? Zależy Ci na certyfikowanym partnerze Google? Napisz do nas - przygotujemy dla Ciebie kompleksową strategię kampanii PPC.

O autorze

Monika Kadłucka
Monika Kadłucka Cyrek Internet Technologies, Senior SEO Specialist