Kampania prezydencka na Facebooku

Dzięki Facebookowi socjologowie (i nie tylko) zyskali potężne narzędzie do badania opinii publicznej, a kandydaci na urząd prezydenta - narzędzie w kampanii wyborczej. Słupki sondażowe w trakcie kampanii prezydenckiej to nie wszystk - nie trzeba śledzić statystyk, wystarczy zalogować się na facebooka i ocenić aktywność kandydatów oraz ich fanów, by zyskać ogólny zarys popularności. Media społecznościowe, w których obecni są politycy, to nie tylko Facebook, ale tym razem skupimy się tylko na nim.
Aktywność na Facebooku
Liczba fanów na profilach facebookowych 29 kwietnia 2015
Dane demograficzne
Według statystyk Sotrender, wśród facebookowych fanów przeważają mężczyźni. Wyjątkami są profile Bronisława Komorowskiego i Adama Jarubasa - są lubiani w równym stopniu przez mężczyzn i kobiety. Profile Janusza Korwina-Mikkego i Jacka Wilka zdominowane są w 90 % przez mężczyzn. Janusz Korwin-Mikke jest również najbardziej aktywnym użytkownikiem na facebooku więc zapewne wiele śledzących osób kierowanych jest ciekawością kontrowersyjnych wypowiedzi. Od 1. marca 2014 r. do 14. kwietnia br. Korwin-Mikke opublikował na profilu 222 posty
Internet przyszłością kampanii?
Coraz więcej polityków dostrzega zalety nowoczesnych kanałów komunikacji z wyborcami i korzysta z nich w ramach debaty publiczej. Nie wszyscy wykorzystują potencjał mediów społecznościowych, szczególnie dojrzali wiekiem politycy nie prowwadzą swoich stron lub prowadzą profile z zerową aktywnością albo publikują wpisy pozostawiając je jednak bez inetrakcji z użytkownikami. Nie sposób oprzeć się wrażeniu, że wielu polityków popularność zawdzięcza umiejętnemu kreowaniu swojego wizerunku w internecie.