Jungle Web - relacja

2015-04-27, Monika Kadłucka
5 3
na podstawie 3 opinii
Jungle Web - relacja

2 dni prelekcji, warsztatów i dyskusji na tematy związane z marketingiem i internetem przyciągnęły na Wydział Zarządzania UŁ wielu uczestników i znakomitych gości. Nie mogło nas tam zabraknąć :)

Co nam się podobało? Po pierwsze tempo – prelegenci mieli do dyspozycji ok pół godziny więc przekaz był konkretny i celny. Nie było miejsca na nudę, a cały dzień minął nam błyskawicznie – biegałyśmy między wykładami, warsztatami a stoiskami z rewelacyjnymi, owocowymi koktajlami.

Po drugie – bardzo różnorodne tematy. Marketing i e-commerce to połączenie humanistycznej kreatywności i technicznej precyzji. Czasami na tego typu wydarzeniach narzekam na zbyt dużo teorii albo zbyt informatyczne albo - co gorsza - statystyczne podejście do marketingu. Na Jungle Web humaniści mogli poczuć się w swoim żywiole, a inżynierowie spojrzeć na marketing z innej strony – było dużo socjologii, psychologii, wczuwania się w odbiorcę i niestandardowych metod badania statystyk.

Szczególnie świetny wykład Pawła Tkaczyka pokazał, jak często pomijamy czynnik ludzki, a jak wiele od niego zależy. Opowiadał o inżynierach, którzy myślą, że jeśli coś działa i przynosi korzyść, trzeba zintensyfikować bodziec, a wtedy zysk będzie jeszcze większy. "Tymczasem każdy, kto choć raz używał wibratora wie, że to nie działa" - obrazowo podsumował Paweł Tkaczyk i każdy zrozumiał, jak tę metaforę przełożyć na świat reklamy i kierowania przekazu do odbiorców. Na długo zapamiętamy też wykład o kulisach powstawania kampanii Stop Piratom Drogowym.

Cieszy mnie, że pojawił się temat  "Zagubiony w dżungli, czyli jak zwyciężać w technologicznym natłoku" ponieważ warto pamiętać, że zbyt duże nagromadzenie w zyciu elektroniki, internetu może szybko doprowadzić do wypalenia zawodowego pracowników IT. Bez równowagi między życiem on-line i off-line żadne zwycięstwo nie jest możliwe. Podobnie dla zadowolenia nas i naszych klientów ważna jest atmosfera panująca w zespole – wykładu na ten temat wysłuchałyśmy w piątek i mimo, że problematyka jest nam znana, to poczułyśmy się zainspirowane i zarażone dobrą energią.

Wzięłyśmy udział w dwóch warsztatach – Użyteczność sklepów internetowych oraz sekrety reklamy w wyszukiwarce Google oraz Google Analytics. Oba przypomniały o podstawach tych narzędzi, z których korzystamy każdego dnia w pracy, a dodatkowo prowadzący zwracali uwagę na nowe, nieznane jeszcze w szerokim gronie funkcjonalności. 

Wydarzenie oceniamy bardzo pozytywnie, tak samo pod względem organizacji, jak i merytoryki. 

W czym możemy pomóc?

Interesuje Cię skuteczna kampania na Facebooku, Twitterze lub w innych portalach społecznościowych? Napisz do nas i sprawdź co możemy Ci zaproponować.

O autorze

Monika Kadłucka
Monika Kadłucka Cyrek Internet Technologies, Senior SEO Specialist