Jak wyjść z filtra Google?

2015-08-15, Max Cyrek
2.75 8
na podstawie 8 opinii
Jak wyjść z filtra Google?

Od kilku dni telefony w Twojej firmie milczą? Nie widzisz nowych zamówień w swoim sklepie internetowym? A może przychody z afiliacji i reklam dziwnie oscylują w okolicach zera? 

Wschodzisz w statystyki Google Analytics swojej strony i ku Twojemu przerażeniu ruch i widoczność Twojej strony w wynikach wyszukiwania drastycznie spadła?

Tak właśnie wygląda koszmar każdego właściciela strony internetowej.

Pierwsza zasada nie panikuj!

Spróbuj zachować zimną krew. Działaj w przekonaniu, że Twój koszmar niedługo się skończy i weź sobie do serca słowa Paulo Coelho:

Z chwilą gdy decydujesz się stawić czoło problemom, przekonujesz się, że możesz więcej, niż ci się zdawało.

Skoro już Twoja strona oberwała poszukaj przyczyny. Z reguły do filtra mogą doprowadzić:

  • błędy programistyczne
  • słaba jakość merytoryczna strony
  • niskiej jakości odnośniki prowadzące do strony z innych stron w Internecie
  • problemy z serwerem
  • roztargnienie (np. przeoczona faktura za hosting lub domenę)

Szybka diagnoza przyczyny filtra

Jeśli jeszcze nie dodałeś strony do Google Webmaster Tools zrób to teraz. W przypadku, gdy Twoja domena nigdy wcześniej nie była dodana do narzędzi dla webmastera najprawdopodobniej nie zobaczysz tam żadnych danych. W sytuacji kiedy dane są zgromadzone diagnoza problemu będzie łatwiejsza. Przejdź do zakładki: Ruch związany z wyszukiwaniem -> Ręczne działania i poszukaj wiadomości od Google z opisem problemu.

Wiadomość od Google – hiobowe wieści

Ręczne działania, czyli działania wymierzone bezpośrednio przez pracowników Google, którzy zwalczają spam w wynikach wyszukiwania skutkują bezpośrednio obniżeniem pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Możliwe powiadomienia to:

  • Nienaturalne linki do Twojej witryny
  • Nienaturalne linki z Twojej witryny
  • Witryna zaatakowana przez hakerów
  • Mało treści o niewielkiej lub żadnej wartości
  • Czysty spam
  • Spam tworzony przez użytkowników
  • Maskowanie i/lub podstępne przekierowania
  • Ukryty tekst lub upychanie słów kluczowych
  • Spamerskie darmowe hosty    
  • Spamerska struktura znaczników     

Jeżeli na Twojej liście powiadomień występuje jedno z powyższych to problem z diagnozą przyczyny masz już z głowy (niestety nie z samym filtrem). 

Ukaraliśmy Cię, ale radź sobie sam

Może się jednak zdarzyć, że Google nie powie Ci co się stało i musisz sam dojść do tego gdzie leży problem.  Zacznij od sprawdzenia spadku widoczności strony w Google Webmaster Tools w zakładce Ruch związany z wyszukiwaniem -> Wyszukiwane hasła. Jeśli zobaczysz coś na wzór:

Łatwo zdiagnozujesz kiedy powstał problem. Jeśli nie masz świeżych danych skorzystaj z zewnętrznych narzędzi jak Searchmetrics (dane nawet do 5 lat wstecz)  lub cMonitor. Teraz porównaj datę powstania problemu z jedną z poniższych dat:

2015-07-22: Panda
2015-04-21: Mobile
2014-12-10: Penguin
2014-12-09: Pigeon
2014-12-06: Penguin
2014-11-25: Penguin
2014-10-25: Panda
2014-10-19: Penguin
2014-09-22: Panda
2014-07-25: Pigeon
 
2014-06-13: PayDay Loan
2014-05-21: Panda
2014-05-17: PayDay Loan
2014-02-07: Top Heavy
2013-10-05: Penguin
2013-08-26: Hummingbird
2013-07-18: Panda
2013-06-11: PayDay Loan
2013-05-23: Penguin
2013-03-15: Panda
 
2013-03-13: Panda
2013-01-23: Panda
2012-12-22: Panda
2012-11-21: Panda
2012-11-06: Panda
2012-10-05: Penguin
2012-09-18: Panda
2012-07-24: Panda
2012-06-25: Panda
2012-06-08: Panda

Więcej na temat filtrów: Thin Content

Znalazłeś dopasowanie? To na prawdę świetna wiadomość. Jeśli wiesz co jest przyczyną Twojego koszmaru teraz "tylko" wystarczy naprawić wszystkie problemy, a Twoja strona wróci do wyników wyszukiwania na poprzednie lub jeszcze lepsze pozycje.

W czym możemy pomóc?

Twoja strona spadła w wynikach wyszukiwani? Zastanawiasz się jak wypromować swoją witrynę? Napisz do nas - przygotujemy dla Ciebie kompleksową strategię działania.

O autorze

Max Cyrek
Max Cyrek CEO & Founder, Cyrek Internet Technologies Pasjonat PHP, praktycznego SEO, efektywności pracy i dobrego jedzenia. Z SEO związany nieprzerwanie od 2004 roku.