Jak poprawić jakość strony docelowej w Adwords?

2015-04-06, Monika Kadłucka
2.83 6
na podstawie 6 opinii
Jak poprawić jakość strony docelowej w Adwords?

Strona docelowa to ta, na którą trafiają użytkownicy po kliknięciu w link sponsorowany Adwords. Jakość strony docelowej jest jednym z podstawowych czynników wpływających na ranking reklamy. Nawet jeśli nasza stawka jest najwyższa, reklama może wyświetlać się niżej niż konkurencji ze względu na niższą jakość strony docelowej.

Warto wiedzieć, że reklama Adwords to nie tylko kwestia budżetu, ale też spełnienia określonych przez Google wymogów. Reklamowana strona przechodzi najpierw weryfikację i jest oceniana, dopiero na podstawie tej oceny i stawki każdorazowo ustalany jest ranking reklamy. Wynik jakości strony docelowej podawany jest dla każdego słowa kluczowego i może mieć wartość od 1 do 10. Im wyższy wynik tym lepiej, ponieważ oznacza, że według systemu Adwords reklama jest trafna i warto promować ją w najbardziej widocznym miejscu.

Sprawdzone sposoby na poprawę wyniku jakości:

  1. Poszczególnym grupom reklam powinny odpowiadać określone podstrony. Przykładowo, jeśli chcemy reklamować się na hasło „drewniane domki nad morzem” dobrze, żeby w serwisie znajdowała się atrakcyjna strona konkretnie o ofercie drewnianych domków. Adekwatne do słów kluczowych reklamy uzyskują więcej kliknięć, są wyświetlane na wyższych pozycjach, a to gwarantuje najlepsze wyniki
  1. Strona atrakcyjna wizualnie, przejrzysta i łatwa w nawigacji zdobywa wyższe punkty. Na przykład ścieżka zamawiania produktów w sklepie internetowym powinna być przejrzysta i krótka. Nie mile widziane są wyskakujące okienka.
  1. Treści na stronie powinny być trafne i oryginalne (unikalne w odniesieniu do innych stron w serwisie i sieci), koniecznie związane z tekstem reklamowym w Adwords.  Najlepiej, by w tytyle i opisie strony znajdowały się te same słowa kluczowe, które występują w Adwords. Rzetelne informacje o firmie to kolejny plus do wyniku jakości.
  1. Czas ładowania witryny to kolejny czynnik, który może wpłynąć na jakość strony docelowej, a szerzej został opisany w artykule http://cmonitor.pl/jak-zwiekszyc-szybkosc-strony
W czym możemy pomóc?

Twoja strona spadła w wynikach wyszukiwani? Zastanawiasz się jak wypromować swoją witrynę? Napisz do nas - przygotujemy dla Ciebie kompleksową strategię działania.

O autorze

Monika Kadłucka
Monika Kadłucka Cyrek Internet Technologies, Senior SEO Specialist