Funkcje Adwords cz.1

2015-04-27, Monika Kadłucka
5 5
na podstawie 5 opinii
Funkcje Adwords cz.1

Decydując się na kampanie Adwords możemy liczyć na rozbudowany system raportowania gwarantowany przez to narzędzie. Poniżej przedstawiamy kilka podstawowych funkcji dostępnych na karcie "Wymiary". Śledząc zmiany na koncie możemy optymalizować kampanię w taki sposób, aby przynosiła jak największy zysk i zwrot z inwestycji. 

1. Wyszukiwane hasła

Zakładka "wyszukiwane hasła" zawiera wszystkie frazy, który zostały wpisane w wyszukiwarkę i spowodowały wyświetlenie reklamy w określonym czasie. Dzięki temu możemy namierzyć hasła, które nie mają nic wspólnego z naszą stroną, a mimo to doprowadziły do wyświetlenia strony i dodać je do listy słów wykluczonych albo oznaczyć słowa kluczowe w dopasowaniu ścisłym. W zakładce wyszukiwane hasła możemy również zlokalizować hasła, które po wpisaniu w wyszukiwarkę doprowadziły do konwersji, czyli np. zakupu określonego produktu. 

2. Lokalizacje użytkownika

Pozwalają zlokalizować, w których miejscach w Polsce i na świecie wyświetlane i klikane są nasze reklamy i skierować reklamę na określony obszar, tak, aby wykluczyć wyświetlania z rejonów, które i tak prawdopodobnie nie doprowadzą do konwersji. 

3. Czas

Czas to zakładka określająca, jak rozkładają się wyświetlenia reklamy w poszczególnych dniach tygodnia oraz godzinach. Dzięki temu można ustalić wydajny hormonogram reklam, czyli np. wyświetlać je od poniedziałku do piątku od 8 do 16, w godzinach otwarcia biura albo tylko w weekendy wieczorem. 

4. Płatne i bezpłatne kliknięcia

Przedstawiają skuteczność płatnych i bezpłatnych wyników wyszukiwania dla słów kluczowych, które spowodowały wyświetlenie reklamy lub linku w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. 

W czym możemy pomóc?

Szukasz sprawdzonych sposób na optymalizacje kampanii Adwords? Zależy Ci na certyfikowanym partnerze Google? Napisz do nas - przygotujemy dla Ciebie kompleksową strategię kampanii PPC.

O autorze

Monika Kadłucka
Monika Kadłucka Cyrek Internet Technologies, Senior SEO Specialist