Co w sieci piszczy? 5 sprawdzonych narzędzi do monitorowania trendów

2015-08-21, Monika Kadłucka
5 1
na podstawie 1 opinii
Co w sieci piszczy? 5 sprawdzonych narzędzi do monitorowania trendów
 

Ubersuggest

Ubersuggest to bardzo ciekawe, darmowe i proste narzędzie dla działających w content marketingu i... socjologów :)

Po wybraniu języka możemy poznać sugestie i podpowiedzi wyszukiwań z Google. Dostarcza pomysłów na słowa kluczowe, inspiracji na artykuły i pomaga w optymalizacji PPC.

                             

Po wpisaniu ogólnego słowa dotyczącego branży poznajemy bardziej szczegółowe zapytania, które pojawiały się w wyszukiwarce. Ubersugest to jedno z najlepszych darmowych narzędzi SEO i content marketingu - jest prosty i skuteczny. Czy ma jakieś minusy? Owszem, w przeciwieństwie do plenera słów kluczowych Adwords, Ubersuggest nie pokazuje liczby wyszukiwań dla danego hasła.

                                      

Buzzsumo

Dzięki tej sprytnej stronie można dowiedzieć się, jakie artykuły nawiązujące do wybranego słowa kluczowego czy tematu są najbardziej popularne w sieci. Wystarczy wpisać interesującą nas frazę, by otrzymać listę najpopularniszych artykułów. Skąd wiemy, że akurat te artykuły są popularne? Buzzsumo podaje informacje o ilości udostępnień, komentarzy i polubień, dzieki czemu możemy analizować konkurencję i sprawdzić, jakie tematy poruszane przez nią cieszą się największym powodzeniem. 


Poza tym - gdzie można umieścić komentarz albo opublikować artykuł. Duże pole mozliwości otwiera zakładka trending - można dzięki niej monitorować najczęściej komentowane w internecie tematy z ostatnich 24h. 



Google Alerts

Ustawiając Google Alerts, otrzymasz mailowe powiadamionie, gdy w sieci pojawi się artykuł z interesującej cię branży. Pozwala to na stałe monitorowanie określonych tematów, a najlepiej sprawdza się w przypadku śledzenia marek i pojawiających się wpisów i komentarzy na temat firmy. Możesz monitorować firmę swoją, klientów albo konkurencji, co daje kontrolę nad opiniami i reputacją. Google Alerts można wykorzystać również do szukania pracy, ustawiając powiadomienia dotyczące określonego stanowiska. Minusy? Ustawiając alerty Google prawdopodobnie zostaniemy zasypani mailami, z których nie wszystkie będą miały dla nas znaczenie. 

Google trends

Google Trends to serwis, w któym znajdziemy informacje na temat najbardziej popularnych wyszukiwań, co za tym idzie - wiemy, czym żyje świat, które tematy zyskują na popularności i o czym warto wiedzieć. GoogleTrends to kopalnia pomysłów na artykuły, a nawet start upy :)

 Wyniki precyzuje możliwość określenia regionu  i kategorii.

 

zdjęcie przedstawia historie zyskujące na popularności w dniu 24.08

Topsy

Topsy bardzo przydatne narzędzie do analizy trendów na Twitterze. Dzięki niemu można dowiedzieć się, jakie tematy są najbardziej popularne, znaleźć osoby aktywne w poszczególnych branżach, konkurentów albo partnerów. 

 
W czym możemy pomóc?

Interesuje Cię skuteczna kampania na Facebooku, Twitterze lub w innych portalach społecznościowych? Napisz do nas i sprawdź co możemy Ci zaproponować.

O autorze

Monika Kadłucka
Monika Kadłucka Cyrek Internet Technologies, Senior SEO Specialist