Amazon pozywa za fałszywe opinie

2015-04-04, Monika Kadłucka
Amazon pozywa za fałszywe opinie

Amazon od lat konsekwentnie realizuję politykę, której filarami są dbałość o użytkowników,  co przy wielu okazjach firma nazywa "obsesją na punkcie klienta". Za słowami stoją w tym przypadku czyny, a ich realizacją jest wytoczony właśnie proces przeciwko firmom zajmującym się sprzedażą spreparowanych opinii o produktach i usługach. 

Oferując różnorakie produkty, Amazon nawiązuję współpracę z partnerami, a ci z kolei, aby zareklamować swoją markę, nie rzadko sięgają po quasi marketingowe rozwiązania. Należy do nich kupowanie od zewnętrznych firm pozytywnych recenzji i pięciogwiazdkowych opinii. Koszt takich działań jest umiarkowany - pakiet 25 opinii pozwane firmy wyceniają na ok 20 $. Nie sposób jednak wycenić utraconej w tej sposób reputacji i wiarygodności, szczególnie strony, na której są one ostatecznie opublikowane. 

W złożonym na początku kwietnia 2015 roku w Waszyngtonie wniosku Amazon powołuje się na prawa ochrony konsumenta i trudno nie zgodzić się w tym przypadku z ich jawnym łamaniem.

Od pozwanych BuyAzonReviews.comBuyReviewNow.comBayReviews.net, Amazon domaga się zamknięcia stron i wypłaty wysokich odszkodowań. 

Trzymamy kciuki za Amazon :)

W czym możemy pomóc?

Interesuje Cię skuteczna kampania na Facebooku, Twitterze lub w innych portalach społecznościowych? Napisz do nas i sprawdź co możemy Ci zaproponować.

O autorze

Monika Kadłucka
Monika Kadłucka Cyrek Internet Technologies, Senior SEO Specialist