Algorytm Doorway Pages

2015-04-29, Monika Kadłucka
5 1
na podstawie 1 opinii
Algorytm Doorway Pages

Zespół Google stale pracuje nad ulepszeniem wyszukiwarki, jakości wyników i wyeliminowaniem spamu za pomocą aktualizacji algorytmów. Nie zawsze są one zapowiadane, jednak tym razem zmiany zostały ogłoszone na oficjalnym blogu Google dużo wcześniej, co pozwoliło na zastosowanie się do nowych wytycznych przed przetasowaniem wyników. Kwiecień to miesiąc pod znakiem dwóch aktualizacji algorytmów: 21 kwietnia zmianie uległy wyniki wyszukiwania na urządzeniach mobilnych, zaś od połowy miesiąca aktywny jest również algorytm walczący z doorway pages.

Czym są Doorway Pages?

Doorway pages to inaczej strony przejściowe, stworzone specjalnie pod kątem wyszukiwarek. Są zoptymalizowane dla osiągania wysokich pozycji w rankingu pod konkretne, często bardzo ogólne i popularne frazy. To wiele niemal identycznych podstron, które kierują do jednej, głównej strony. Są to np. takie same strony w wielu odmianach dla różnych miast. Celem doorway pages jest prowadzenie do jednej, docelowej witryny, nawet jeśli w wynikach wyszukiwania pozornie wyświetlają się różne strony. Użytkownik zamiast znaleźć potrzebne informacje, trafia na bezużyteczną stronę przejściową. 

Przykłady doorway pages

  Według najnowszych informacji Google doorway to:

  • różne adresy i domeny zoptymalizowane pod konretne miasta, zawierające link kierujący użytkowników do jednej witryny. 
  • podstrony stworzone w celu przekierowania użytkowników do określonej części strony
  • kilka stron dla tej samej witryny, które konkurują ze sobą wzajemnie i pokazują się wysoko w wynikach wyszukiwania. 
  • strony ze specyficzną, zoptymalizowaną pod silniki wyszukiwarek treścią, powielające użyteczne części witryny (numer telefonu, adres, produkty), nie zawierające żadnej nawigacji ani menu poza linkiem do innej strony 

Dlaczego doorway pages?

Google traktuje je jako element spamu,który zaśmieca wyszukiwarkę i obniża jakość wynikow wyszukiwania i zadowolenie użytkowników. Strony przejściowe zaburzają trafność wyników wyszukiwania i wprowadzają w błąd użytkowników. A tworzenie wyszukiwarki przyjaznej użytkownikom, która w precyzyjny sposób znajduje odpowiedzi na ich zapytania, jest priorytetem Google. 

 
W czym możemy pomóc?

Twoja strona spadła w wynikach wyszukiwani? Zastanawiasz się jak wypromować swoją witrynę? Napisz do nas - przygotujemy dla Ciebie kompleksową strategię działania.

O autorze

Monika Kadłucka
Monika Kadłucka Cyrek Internet Technologies, Senior SEO Specialist