5 ważnych funkcji w Analytics, o których często zapominamy

2015-06-29, Monika Kadłucka
5 2
na podstawie 2 opinii
5 ważnych funkcji w Analytics, o których często zapominamy

Stworzenie kilku widoków


Korzystanie z tylko jednego widoku danych może prowadzić do wielu negatywnych skutków – utraty danych albo nieużytecznych rozbieżności. Ustawienie niektórych funkcji nieodwracalnie zmienia bowiem sposób zbierania danych na koncie. Dlatego konieczne jest powielenie oryginalnego widoku (bez ustawionych filtrów itp.) przed wprowadzeniem zmian. Wszystkie fltry i konfiguracje lepiej dodawać do zduplikowanych widoków, natomiast widok oryginalny będzie wówczas punktem odniesienia.  W widoku testowym można stosować filtry i dokonać zmian w konfiguracji oraz analizować te dane, które chcesz. 
Ponadto, jeśli korzystasz z jednego konta Analytics dla różnych firm, można stworzyć różne podglądy i dzielić dostęp wg zainteresowania poszczególnymi stronami. 


Raporty demograficzne


Dane z raportów demograficznych pozwalają na kierowanie kampanii marketingowych i uzyskanie wyższej konwersji, dlatego warto je nie tylko śledzić i traktować jako ciekawostkę, ale również analizować i dostosowywać do nich kampanie. Lepsze zrozumienie odbiorców to klucz do sukcesu kampanii. 

Analizy, które można wygenerować z raportu, na przykład:


•    Która płeć jest bardziej zaangażowana w działania na twojej stronie?
•    Jakie są zależności, między grupą wiekową, a konwersjami?

Śledzenie zdarzeń


Śledzenie zdarzeń pozwala na kontrolę i analizę zachowań użytkowników na stronie – przede wszystkim interakcji z treścią.  Przykłady obejmują kliknięcie na linki, adresy e-mail, social media, lub pobierania plików.
Sposób, w jaki użytkownicy angażują się w treść, jaki procent klika w formularze etc. Pozwala na dostosowanie strony i wychwycenie miejsc, które powodują opuszczenie strony albo rezygnacje z zakupu.

Możesz śledzić:


•    Liczbę osób, która pobiera plik
•    Liczbę osob, które kliknęły przycisk play / pause
•    Lub jakiekolwiek inne działanie użytkownika 


Najwięcej kłopotów sprawia tu konfiguracja kodu odpowiadającego za konkretne zdarzenie. Aby w raportach Zdarzenia pojawiały się dane, musisz dodać do witryny lub aplikacji kod śledzenia zdarzeń. Schemat śledzenia zdarzeń jest bardzo plastyczny, przez co można go stosować nawet w bardzo ograniczonych i niestandardowych miejscach na stronie – wszystko zależy tylko od inwencji analityka. 

Połączenie z Google Webmaster Tools


Od kiedy Google szyfruje w Analyticsie wyszukiwane hasła, pomocne i dostarczające wielu informacji przy ich śledzeniu jest połączenie Analyticsa z Webmaster Tools. Po połączeniu obu narzędzi otrzymujemy w Analyticsie dostęp do dodatkowych raportów. Raport „zapytania” jest chyba najbardziej interesujący – zawiera informacje o zapytaniach, które spowodowały wyświetlenie strony w naszej witrynie w wynikach organicznych. 

Zapytania są doskonałym źródłem pomysłów na słowa kluczowe oraz pomagają w optymalizacji witryny.
Z kolei raport stron docelowych pokazuje, które adresy URL w witrynie wygenerowały najwięcej wyświetleń. 


Kontrola kodu Analytics

Nieprawidłowe umieszczenie kodu analytics jes powszechne. Po pierwsze, należy sprawdzić, czy kod umieszczony jest prawidłowo, a po drugie – kontrolować, czy po wprowadzeniu zmian nadal wszystko ok. Bardo przydatna jest wtyczka do Chrome – Google Tag Assistant albo Google Analytics Debugger. Kod Analytics można również wyświetlić w kodzie strony (ctr+u), jednak nie otrzymamy od razu informacji o jego poprawności, tak jak w ww. narzędziach. 

W czym możemy pomóc?

Szukasz sprawdzonych sposób na optymalizacje kampanii Adwords? Zależy Ci na certyfikowanym partnerze Google? Napisz do nas - przygotujemy dla Ciebie kompleksową strategię kampanii PPC.

O autorze

Monika Kadłucka
Monika Kadłucka Cyrek Internet Technologies, Senior SEO Specialist