5 sprawdzonych sposobów na lepszą pozycje strony

2015-04-06, Max Cyrek
1.2 20
na podstawie 20 opinii
5 sprawdzonych sposobów na lepszą pozycje strony

1. Właściwy dobór słów kluczowych

Skup się bardziej  na wielu  słowach kluczowych, gdzie jest mniejsza konkurencja niż na kilku ogólnych frazach, gdzie jest duża konkurencja. Mimo, że frazy ogólne z reguły generują większy ruch na stronie po jej wypozycjonowaniu to konwertują one znacznie gorzej niż frazy bardziej szczegółowo określające produkt lub usługę.

Jeśli prowadzisz sklep z butami online to lepszym rozwiązaniem będzie na skupieniu na frazach zawierających grupę docelową oraz opis produktu np. tenisówki męskie czerwone, a niżeli obuwie męski. Użytkownik poszukujący czerwonych tenisówek jest tym użytkownikiem, który z większym prawdopodobieństwem dokona zakupy w Twoim sklepie niż ten, który poszukuje obuwia męskiego.

Przy doborze fraz pomogą Ci takie narzędzia jak KeywordDiscovery (płatne), czy Google Adwords Keyword Tool (bezpłatne). 

2. Treści na stronie i pierwsze wrażenie

Jeśli jesteś na etapie optymalizacji swojej strony pamiętaj, że nie tworzysz jej dla wyszukiwarek. Twoim docelowym odbiorcą nie jest Google, a użytkownik, który może zmienić się w Twojego klienta. Tworząc teksty na swoją stronę twórz je tak, żeby były przydatne dla użytkownika. Zamieść informacje, które wyróżniają Twoją ofertę na tle konkurencji. Pisz ciekawie przy okazji angażując użytkownika do działania (kliknięcia dalej).  W treściach na stronie stosuj:

  • listy wypunktowane
  • wykresy
  • tematycznie powiązane zdjęcia i obrazki
  • wstawiaj media 
  • cytuj 

Dzięki temu treści na Twojej stronie nie będą nudne. Najgorszym co może się stać to kliknięcie przez użytkownika strzałki wstecz w przeglądarce i powrót do wyników wyszukiwania. Jeśli tak się stanie to jasny przekaz dla wyszukiwarki, że Twoja strona nie spełniła oczekiwań użytkownika i kontynuuje on szukanie w wyszukiwarce. Efektem tego będzie obniżenie oceny jakości strony co ma wpływ na jej pozycje w wynikach wyszukiwania.

Zadbaj o unikalność treści na swojej stronie. Jeśli masz skopiowane treści z innych stron, bądź pewny, że dojście na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania to będzie droga przez mękę i łzy.

Tekst Matta Cutsa z 2011 roku nadal wydaje się być na czasie:

Jeśli robisz naprawdę głupie rzeczy ze swoją stroną i strzelasz sobie tym sam w stopę, ale masz dobre treści na stronie to my nadal chce pokazywać Twoją stronę użytkownikom w wynikach wyszukiwania.

3. Zooptymalizuj meta tagi

Koniecznie sprawdź jaką długość mają meta tagi na Twojej stronie. Dla meta tagu title przyjmuje się optymalną długość jako 70 znaków (bezpiecznie 65 znaków), lecz drugą metryką jest tutaj długość wyrażona w pikselach – 512px dla tekstu pisanego czcionką Arial o wielkości 16px. 

Dla meta description te wartości odpowiednio wynoszą 160 znaków (bezpiecznie 156 znaków) i 920px.

Pamiętaj, aby opisy meta title i meta description jak najlepiej opisywały zawartość Twojej strony i zawierały frazę pod którą została zoptymalizowana strona.  Opisy również twórz z myślą o użytkownikach. Popatrz na opisy Twojej konkurencji i pomyśl w jaki sposób możesz stworzyć swoje opisy meta tak, aby wyróżnić swoją stronę w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie zachęcić użytkownika do kliknięcia w link do Twojej strony.

4. Urządzenia mobilne a SEO

Czy wiesz, że w zależności od branży ruch  to  od 10% do nawet 70% ruchu w witrynach? Zadbaj o to, aby użytkownicy urządzeń mobilnych takich jak smartphony i tablety mogli w pełni korzystać ze wszystkich funkcjonalności Twojej strony. Dołóż wszelkich starań, aby przyciski nie były za małe, a nawigacja prosta i przyjemna. Wielkość czcionki musi pozwalać na bezproblemowe przeczytanie tekstu nawet na 5” ekranie. W przypadku stron należy wybrać pomiędzy wersją mobilną witryny (wydzielona strona najczęściej działająca na subdomenie), a wersją responsywną strony (strona dostosowuje się do rozdzielczości urządzenia końcowego). Jeśli nie dostosujesz swojej strony do urządzeń przenośnych to nie będziesz królem wyników mobilnych - to pewniak.

5. Wydajność serwera

Czy strona dostarczająco szybko się ładuje? Czy serwer na którym jest Twoja strona szybko odpowiada na zapytania użytkownika? W wytycznych Google można znaleźć informacje, że optymalny czas odpowiedzi serwera wynosi poniżej 200ms. W drugiej kolejności spójrz, czy informacje zawarte na stronie nie ładują się zbyt długo. Warto tutaj zadbać o optymalizacje kodu HTML, plików CSS oraz JS, a także o konfiguracje serwera (w tym plik .htaccess). Wydajność serwera wpływa na pozycje strony. Jeśli Twój serwis ładuje się zbyt długo to sygnał, że nie jest on przyjazny dla użytkownika, a to bezpośrednio przekłada się na pozycje Twojej strony w wynikach wyszukiwania.

W czym możemy pomóc?

Twoja strona spadła w wynikach wyszukiwani? Zastanawiasz się jak wypromować swoją witrynę? Napisz do nas - przygotujemy dla Ciebie kompleksową strategię działania.

O autorze

Max Cyrek
Max Cyrek CEO & Founder, Cyrek Internet Technologies Pasjonat PHP, praktycznego SEO, efektywności pracy i dobrego jedzenia. Z SEO związany nieprzerwanie od 2004 roku.